Список форумов Xtreme Garage Odessa Xtreme Garage Odessa
Форум Xtreme Garage Odessa
 
 FAQFAQ   ПоискПоиск   ПользователиПользователи   ГруппыГруппы  ФотоальбомФотоальбом   РегистрацияРегистрация 
 ПрофильПрофиль   Войти и проверить личные сообщенияВойти и проверить личные сообщения   ВходВход 

SSP EVO X 2008-11 SST Проверка давления в сцеплении

 
Этот форум закрыт, вы не можете писать новые сообщения и редактировать старые.   Эта тема закрыта, вы не можете писать ответы и редактировать сообщения.    Список форумов Xtreme Garage Odessa -> Наши работы и обсуждение статей с сайта
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Hardwarest

Administrator
Administrator


Зарегистрирован: 10.10.2006
Сообщения: 8018
Откуда: Одесса, UA

СообщениеДобавлено: Сб Мар 24, 2012 1:27 pm    Заголовок сообщения: SSP EVO X 2008-11 SST Проверка давления в сцеплении Ответить с цитатой

SSP EVO X 2008-11 SST CLUTCH BASKET PRESSURE CHECK INSTRUCTIONS


CLUTCH SLIPPAGE CHECK PROCEDURE


STEP 1:

DRAIN FLUID FROM ALL 3 LOWER DRAIN PLUGS
REMOVE ALL OF THE PIPING AND HOSES NECESSARY TO ACCESS THE BLACK PLASTIC COVER
REMOVE THE FACTORY WIRING HARNESS BY TWISTING AND PULLING BACK ON THE LARGE BLACK PLUG
REMOVE ALL THE FACTORY BOLTS THAT HOLD THE BLACK PLASTIC COVER ON THE TRANSMISSION

NOW YOU HAVE ACCESS TO THE VALVE BODY ASSEMBLY:

STEP 2:

REMOVE ALL 13 BOLTS CIRCLED IN RED (DO NOT REMOVE ANY OTHER BOLTS)
When reinstalling (re torque to 10 foot pounds working from the center out)



STEP 3:

REMOVE THE OEM WIRING HARNESS BOLTS (3 BOLTS)



STEP 4:

UPLUG THE FACTORY WIRING HARNESS. AFTER ALL OF THE BOLTS ARE REMOVED, PULL BACK GENTLY ON THE ENTIRE ASSEMBLY. THE ASSEMBLY WILL COME STRAIGHT OUT. THE VALVE BODY ASSEMBLY WILL HAVE 5 LONG SENSOR ARMS ON THE REAR SIDE.




CLUTCH TEST PRESSURE PORTS (80PSI AIR) DO NOT EXCEED THIS AMOUNT OF PRESSURE
You will need to use a rubber tip nozzle to do this test with a constant 80 psi air source. Fill ports 1 and 4 first with DCT transmission fluid (small amount). Insert the rubber nozzle tightly up against ports 1 and 4 (circled in red) for 5 seconds.
Port 1 is Clutch A, if you hear blowing air, this means there is a seal problem. You should hear a thud sound. This means the clutch is properly sealing. If you hear air leaking, there is a seal problem.
Port 2 is Clutch B, if you hear blowing air, this means there is a seal problem. You should hear a thud sound. This means the clutch is properly sealing. If you hear air leaking, there is a seal problem.

If all tests are ok, then reinstall the valve body unit.


_________________
Powered by Xtreme Garage Odessa
Звонить сюда 098 110-37-61, ехать на Дальницкую 44-г
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Посетить сайт автора
Показать сообщения:   
Этот форум закрыт, вы не можете писать новые сообщения и редактировать старые.   Эта тема закрыта, вы не можете писать ответы и редактировать сообщения.    Список форумов Xtreme Garage Odessa -> Наши работы и обсуждение статей с сайта Часовой пояс: GMT + 2
Страница 1 из 1

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах
Вы не можете присоединять файлы в этом форуме
Вы не можете скачивать файлы в этом форуме


Copyright © 2006 www.XtremeGarage.od.ua
Связь с Администратором
Powered by phpBB




Яндекс цитирования Яндекс цитирования